Creșterea economică a României în trimestrul I: PIB-ul atinge 375,77 miliarde lei
România înregistrează o creștere economică modestă în trimestrul I, cu PIB-ul ajungând la 375,77 miliarde lei.
România înregistrează o creștere economică modestă în trimestrul I, cu PIB-ul ajungând la 375,77 miliarde lei.
Analiza PIB-ului României pentru primul trimestru 2025: o creștere fragilă și variabilă pe sectoare.
Canicula afectează economia României, având un impact semnificativ asupra productivității muncii.
Marcel Ciolacu se apără în fața criticilor legate de măsurile fiscale și criza bugetară moștenită.
Marcel Ciolacu răspunde acuzațiilor privind dezastrul economic și subliniază realizările guvernării sale.
Marcel Ciolacu răspunde criticilor legate de criza economică și subliniază progresele României în ultimii ani.
Valurile de căldură afectează PIB-ul Europei, cu pierderi semnificative în mai multe țări.
Slovenia își menține angajamentul de 3% din PIB pentru apărare, ignorând presiunea NATO de a crește la 5%.
Slovenia menține un plan de apărare de 2% din PIB, în ciuda presiunilor NATO pentru 5%.
Deficitul bugetar din România a fost de 3,39% din PIB în primele cinci luni ale anului 2025, conform datelor oficiale.
România se menține printre cele mai ieftine țări din UE, dar puterea de cumpărare scade din cauza veniturilor mici și a inflației.
România se situează pe primul loc în UE la prețuri mici pentru alimente și băuturi în 2024, conform datelor INS.
România se menține ca una dintre cele mai ieftine țări din UE, conform unui raport Eurostat din 2024.
Ungaria devine oficial cea mai săracă țară din Uniunea Europeană, conform datelor Eurostat din 2025.
Ungaria devine, pentru prima dată, cea mai săracă țară din UE, conform datelor Eurostat, reflectând o realitate economică alarmantă.
NATO se angajează să investească 5% din PIB pentru apărare până în 2035, reafirmând sprijinul pentru Ucraina.
Donald Trump amenință Spania cu măsuri comerciale după refuzul de a cheltui 5% din PIB pentru apărare.
Trump amenință Spania cu penalizări comerciale pentru neîndeplinirea cheltuielilor de apărare de 5% din PIB.
Liderii NATO s-au angajat să investească 5% din PIB în apărare până în 2035, reafirmând astfel solidaritatea și securitatea Alianței.
NATO propune alocarea a 5% din PIB pentru apărare, subliniind nevoia de întărire a capacităților militare.
NATO cere membrilor să aloce 5% din PIB pentru apărare, în contextul amenințărilor externe crescânde.
Germania își va crește semnificativ cheltuielile pentru apărare, ajungând la 3,5% din PIB până în 2029.
Germania își crește bugetul de apărare pentru a atinge 2% din PIB în 2024, ca parte a strategiei de stimulare economică.
NATO va crește bugetele de apărare, iar Spania a obținut o excepție semnificativă pentru cheltuielile militare.
NATO a convenit asupra creșterii bugetelor de apărare, iar Spania a obținut o excepție semnificativă.
Trump contestă cerința de 5% din PIB pentru cheltuielile de apărare, subliniind angajamentele diferite ale statelor NATO.
Trump contestă propunerea de 5% din PIB pentru cheltuielile de apărare, în timp ce Spania cere excepții.
Spania se opune planului NATO de a aloca 5% din PIB pentru apărare, subliniind impactul asupra statului social.
Sánchez contestă propunerea NATO de a majora cheltuielile de apărare la 5%, subliniind impactul asupra statului social din Spania.
Un oficial rus recunoaște riscul de recesiune economică, în timp ce sectorul bancar îngrijorează de efectele ratelor mari ale dobânzilor.
Datoria publică a Italiei a crescut semnificativ, ridicând semne de întrebare asupra viitorului economic al țării.
Ilie Bolojan atrage atenția asupra deficitului bugetar alarmant al României, care nu poate continua fără riscuri grave.
Canada își revizuiește alocările bugetare pentru apărare în fața amenințărilor internaționale emergente.
În ciuda presiunilor exercitate de NATO, Spania își menține angajamentul de a aloca 2% din PIB pentru apărare. Ministrul Robles subliniază importanța autodeterminării fiecărei țări în atingerea obiectivelor stabilite, în timp ce premierul Sanchez anunță un plan de creștere a cheltuielilor militare.
Spania își menține ținta de cheltuieli pentru apărare la 2% din PIB, dar nu exclude o eventuală creștere, în contextul presiunilor NATO. Detalii despre planurile de cheltuieli și poziția oficialilor spanioli.
Articolul detaliază declarațiile lui Nicușor Dan privind creșterea bugetului României pentru apărare la 5% din PIB, în contextul Summitului B9 de la Vilnius, unde s-au stabilit obiectivele financiare pentru perioada următoare.
Un oficial britanic a confirmat că Marea Britanie va accepta creșterea cheltuielilor de apărare la 3,5% din PIB, conform cerințelor NATO, ceea ce va implica o creștere semnificativă față de planurile actuale. Detalii despre discuțiile în curs și implicațiile financiare sunt, de asemenea, analizate.
Un oficial de rang înalt a anunțat că Marea Britanie va accepta propunerea NATO de a crește cheltuielile de apărare la 3,5% din PIB, o măsură destinată să-l liniștească pe Donald Trump. Detaliile și implicațiile acestei decizii sunt discutate în contextul actualei strategii de apărare.
Articolul discută despre creșterea bugetului pentru apărare al României, conform explicațiilor lui Nicușor Dan, în urma Summitului B9 de la Vilnius, subliniind importanța acestui demers în contextul regional și internațional.
Articolul detaliază scăderea semnificativă a rezervelor valutare ale Băncii Naționale a României, cu 6,7 miliarde euro în luna mai 2025, și analizează cauzele și implicațiile acestei situații.
Articolul analizează revenirea industriei turismului în România în 2025, evidențiind creșterea contribuției la PIB și tendințele în infrastructura de cazare, precum și provocările cu care se confruntă acest sector.
Articolul analizează revizuirea estimărilor PIB-ului României, evidențiind scăderea prognozei de creștere de la 2,5% la 1,4% și impactul sectorilor economici, precum agricultura și industria, asupra acestuia.
Articolul analizează revizuirea prognozei PIB-ului României, care a fost redusă cu 18 miliarde de lei, de la 2,5% la 1,4%. Se discută despre impactul consumului, serviciilor și agriculturii asupra economiei, precum și despre provocările cu care se confruntă industria și investițiile.
Acest articol analizează cum Polonia a devenit a șasea mare economie a Uniunii Europene, evidențiind progresele sale economice și investițiile străine atrase, comparativ cu România.
România se confruntă cu o pondere de 13,1% din PIB provenind din economia neobservată, ceea ce reflectă dificultățile statului în colectarea impozitelor. Analiza comparativă cu alte țări arată diferențe semnificative în fiscalizare.
Analiza recentă relevă că 13,1% din PIB-ul României provine din economia neobservată, depășind Rusia, dar rămânând în urma multor țări din UE. Articolul discută despre implicațiile acestui fenomen și compară situația României cu alte state.
România se confruntă cu stagnarea economică, PIB-ul crescând cu doar 0,2% în ultimul an. Deficitul bugetar se ridică la 9%, iar angajamentele față de UE devin tot mai greu de atins. Detalii și analize în articol.
Articolul analizează stagnarea economiei românești, evidențiind că PIB-ul a crescut cu doar 0,2% în ultimul an. Se discută despre impactul asupra bugetului și provocările fiscale cu care se confruntă țara.
Economistul Radu Georgescu analizează tranziția rapidă a României de la statutul de 'tigrul economic al Europei' la riscul de insolvență, explicând conceptul de PIB și importanța acestuia în evaluarea economiei.
Mark Rutte propune ca statele NATO să aloce 5% din PIB pentru cheltuieli militare și de securitate până în 2032, cu obiective specifice stabilite pentru summitul din iunie de la Haga.
Bulgaria a atins un deficit bugetar de 3%, îndeplinind astfel ultima condiție necesară pentru aderarea la zona euro, conform datelor publicate de Eurostat. România se confruntă cu un deficit semnificativ mai mare în comparație.
România a încheiat anul 2024 cu cel mai mare deficit din Uniunea Europeană, de 9,3% din PIB. Datoria guvernamentală a crescut la 54,8% din PIB, iar cheltuielile și veniturile guvernamentale au crescut comparativ cu anul precedent. Acest articol analizează datele recente de la Eurostat privind deficitul și datoria României.
Ministerul Finanțelor din România reiterează angajamentul de a se încadra în deficitul de 7% din PIB pentru 2025, în contextul datelor Eurostat care arată un deficit guvernamental de 9,3% din PIB. Detalii despre metodologia de calcul și impactul asupra bugetului sunt incluse.
România a încheiat anul trecut cu cel mai mare deficit din Uniunea Europeană, de 9,3% din PIB. Articolul analizează datoriile guvernamentale și impactul acestora asupra economiei naționale.
BNR menține rata dobânzii de politică monetară la 6,5% pe an, inflația scăzând mai puțin decât anticipat. Rata anuală a inflației a ajuns la 4,95%, iar activitatea economică a accelerat, indicând o dinamică complexă a economiei românești.
Revizuirea INS asupra PIB-ului României a adus date alarmante, cu o creștere ajustată la 0,8% și un deficit bugetar real de 8,7%. Acest context economic îngrijorător poate afecta execuția bugetului pe anul în curs.