Elevi cu medii mari, dar cu rezultate slabe la BAC: un paradox educațional

Elevi cu medii mari, dar cu rezultate slabe la BAC: un paradox educațional

Rezultatele Bacalaureatului din acest an au evidențiat o problemă îngrijorătoare: studenți cu medii de 8 și 9 au eșuat la examen sau au obținut note ușor peste 6. Această situație a fost observată la Liceul "Ion Mincu" din Vaslui și la Liceul Tehnologic din Vetrișoaia, printre altele. De exemplu, la Liceul "Ion Mincu", doar doi candidați au reușit să promoveze examenul cu note de 6,75, respectiv 6,33, în timp ce alții cu medii mult mai mari au eșuat.

La Vetrișoaia, din cei șase candidați care au susținut BAC-ul, doar trei au trecut examenul cu medii între 6,86 și 6,33. Deși au încheiat liceul cu medii bune, diferența de 2-2,5 puncte între notele lor și cele de la examen este semnificativă. Aceste rezultate contrazic mitul că prezența și atenția la ore garantau promovarea examenului.

Profesorul Pavel Toma de la Liceul "Ion Mincu" a explicat că, în liceele tehnologice, elevii vin adesea cu note mici, iar unii nici măcar nu au susținut Evaluarea Națională. Aceștia au fost afectați de restricțiile impuse de pandemie, ceea ce a complicat recuperarea materiei. Chiar dacă se organizează activități remediale, mulți elevi nu reușesc să obțină note mai mari de 5-6 la BAC.

La Liceul "Ion Mincu", rata de promovare a fost de doar 11,8%, cea mai mică din județ. Directoarea liceului, prof. Caterina Hosofschi, a menționat că, din cauza numărului limitat de clase, profilul tehnologic a influențat negativ rezultatele. Anul acesta, din două clase de-a XII-a, doar 15 elevi au susținut examenul, iar majoritatea proveneau din promoții anterioare.

Pavel Toma a subliniat că media generală a elevilor poate fi influențată de performanțele la materii mai puțin dificile, dar evaluarea de la BAC este diferită. La clasă, elevii sunt evaluați în mod constant, iar la examenul final, trebuie să demonstreze un nivel de cunoștințe mult mai complex.

Profesorul sugerează că Ministerul Educației ar trebui să reconsidere structura BAC-ului, propunând un examen diferențiat adaptat pentru liceele tehnologice. Aceasta ar putea include evaluări la disciplinele de specialitate, ceea ce ar fi mai relevant pentru pregătirea profesională a elevilor.

Informatii preluate si adaptate din: Vremea noua
Etichete: BAC educație elevi evaluare liceu metode de predare pandemie rezultate slabe
Autor: Radulescu Mihai