Direcția de Evidență a Persoanelor anunță că persoanele cu Carte Electronică de Identitate (CEI) emisă după data de 20 martie 2025 pot dovedi reședința temporar printr-o procedură provizorie. Această măsură a fost instituită de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) până la finalizarea sistemului informatic care va permite înscrierea electronică a reședinței.
Pentru a solicita înscrierea reședinței în CEI, cetățenii trebuie să completeze o cerere standard, disponibilă la Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara. Cererea trebuie depusă împreună cu CEI și un document care să ateste reședința.
Conform indicațiilor MAI, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara va actualiza datele în Registrul Național de Evidență a Persoanelor. Până când sistemul informatic va deveni funcțional, reședința va fi demonstrată printr-o adeverință provizorie eliberată solicitantului.
„Această procedură este temporară și va rămâne în vigoare până când infrastructura tehnică națională va permite înscrierea electronică a reședinței direct în cipul CEI. Data când se va renunța la această soluție provizorie va fi anunțată ulterior”, au declarat oficialii Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
CEI este oferit gratuit, în limita fondurilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru cetățenii români cu domiciliul în țară, începând de la 14 ani. Programările pentru obținerea acestuia se fac exclusiv online, prin portalul HUB Servicii MAI.