Conflicte și întârzieri în achiziția utilajelor pentru SaluT din Timișoara

Conflicte și întârzieri în achiziția utilajelor pentru SaluT din Timișoara
Pexels-Musa Ortaç

Salubrizare Timișoara (SaluT) este în centrul unei controverse legate de licitația de 30 de milioane de lei, fără TVA, pentru achiziționarea de utilaje noi. Deși termenul inițial pentru deschiderea ofertelor era stabilit pentru sfârșitul acestei săptămâni, o contestație a dus la o decizie a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a complicat lucrurile.

Utilajele pe care SaluT intenționează să le achiziționeze includ măturători, utilaje de spălat, stropit și deszăpezit, structurate pe trei loturi distincte. Primul lot cuprinde opt măturători stradale de diverse capacități, în timp ce lotul al doilea constă în utilaje multifuncționale cu accesorii. Ultimul lot este format din opt autoutilitare.

Termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit de mai multe ori din iulie până în septembrie, ultima modificare fiind făcută până la începutul lunii noiembrie. Decizia CNSC a fost să oblige SaluT să corecteze documentația pentru primele două loturi, dar a respins cererea de anulare a licitației. Aceasta a generat nemulțumire atât în rândul companiei de salubrizare, cât și al contestatorului, ambele părți optând pentru acțiuni legale.

Astfel, termenul de depunere a ofertelor a fost mutat de la 3 noiembrie la 10 noiembrie, iar din cauza litigiilor în instanță, procedura de achiziție este în prezent suspendată. SaluT a preluat responsabilitățile de salubrizare în Timișoara în martie, dar a întâmpinat dificultăți din cauza unui număr insuficient de utilaje, ceea ce a dus la o acoperire mai mică a suprafețelor comparativ cu fostul operator.

Etichete: CNSC licitație salubrizare Timișoara SaluT utilaje
Autor: Elena Radu