La încheierea anului școlar 2024-2025, Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Suceava a înregistrat performanțe notabile la disciplina istorie, evidențiind talentul și dedicația elevilor săi în competițiile de specialitate.
Potrivit profesorilor Baltaru Daniela și Nistor Alina, aceste rezultate reflectă un parcurs constant de excelență, bazat pe muncă asiduă și pasiune pentru istorie. „Ne bucurăm să vedem cum elevii noștri continuă să își depășească limitele și să își aprofundeze cunoștințele în acest domeniu”, au declarat aceștia.
În cadrul Olimpiadei de Istorie, etapa județeană, elevul Crețu Alexandru din clasa a VIII-a B a obținut un merituos loc II, sub îndrumarea profesoarei Baltaru Daniela.
La Concursul Național Interdisciplinar „La Școala cu Ceas”, ediția a XXVI-a, desfășurat la Școala Take Ionescu din Râmnicu Vâlcea, elevul Tunea Ioan din clasa a VI-a F a primit o mențiune, cu sprijinul profesoarei Nistor Alina.
Diverse echipe de elevi au excelat și la Concursul „În jurul arcului carpatic – suntem cu toți uniți”, organizat la Liceul Teoretic „Miron Costin” din Iași. Astfel, premiul I a fost câștigat de elevii Olinschi Tudor Darius și Nemesniciuc Ares, iar premiul II a fost împărțit între echipele conduse de profesorii Nistor Alina și Baltaru Daniela.
„Elevii au demonstrat o capacitate remarcabilă de a interpreta și de a pune în context informațiile”, au subliniat profesorii.
Un alt eveniment important, Mica Olimpiada de istorie Clio, continuă să atragă participarea a peste 100 de elevi din județul Suceava. Acesta își propune să încurajeze tinerii să devină mici istorici învățând din faptele trecutului.
La etapa județeană a Olimpiadei Clio, au fost premiați elevii: Amarie Ilinca Maria (Premiul III, clasa a V-a C), Cîrlan Matei (Premiul II, clasa a VII-a D) și Mechetei David (Premiul III, clasa a VII-a E), printre alții. La etapa regională, Amarie Ilinca Maria și Șarban Naomi au obținut mențiuni, demonstrând astfel excelența continuă a elevilor școlii.
„Reușitele acestor elevi reflectă nu doar efortul lor personal, ci și capacitatea lor de a înțelege și interpreta evenimentele istorice. Așa cum spunea Tucidide, „Istoria este o filosofie care se învață din exemple”, iar elevii noștri au învățat cu adevărat această lecție”, au concluzionat profesorii.