Pasionații infrastructurii pot observa progresele recente în construcția tronsonului Cornetu – Tigveni, cea mai lungă secțiune a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, având o lungime de 37,4 kilometri. Această porțiune montană, care a început să fie construită la începutul anului 2025, este considerată un proiect major pentru România.
Constructorul italian WeBuild se concentrează pe lucrările din zona dintre Suici, județul Argeș, și intrarea tunelului Poiana. În prezent, se execută drumuri de acces esențiale pentru desfășurarea eficientă a șantierului.
Acest tronson include și tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier de pe A1, care va măsura 1,78 km și va avea două galerii cu câte două benzi pe sens. Forarea tunelului cu ajutorul TBM (Mașina de Forat Tuneluri) este programată să înceapă în primăvara anului 2026.
Autostrada Sibiu – Pitești, cu o lungime totală de 122,11 km, este parte a Coridorului 4 Pan-european, o rută importantă de transport ce leagă estul de vestul României, de la Portul Constanța la Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
Termenul estimat pentru finalizarea secțiunii Cornetu – Tigveni este 2028, conform autorizației de construire obținute în decembrie 2024 și informațiilor oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor.
Această secțiune este esențială pentru dezvoltarea unei infrastructuri moderne, facilitând conexiuni rapide și sigure între principalele centre urbane ale țării.