Gemfields Group Limited a decis să vândă marca de lux Fabergé Limited, deținută în totalitate, către SMG Capital LLC, o firmă de investiții din SUA, pentru suma de 50 de milioane de dolari.
Conform acordului, aproximativ 45 de milioane de dolari vor fi achitați la finalizarea tranzacției, programată pentru 28 august 2025, iar restul de 5 milioane de dolari vor fi plătiți sub formă de redevențe trimestriale, reprezentând 8% din veniturile Fabergé.
Veniturile generate vor fi utilizate pentru susținerea operațiunilor miniere de rubine Montepuez din Mozambic și pentru extinderea activităților la mina Kagem din Zambia. Gemfields, care a achiziționat Fabergé în 2013 pentru 142 de milioane de dolari, a decis să vândă marca în urma unor dificultăți cauzate de instabilitatea politică din Mozambic, ce a determinat suspendarea operatiunilor miniere.
Faimoasa casă Fabergé este celebră pentru ouăle sale de Paște, create special pentru familia imperială rusă. Compania a început să producă aceste ouă între 1885 și 1916, realizând un total de 50 de exemplare sub conducerea lui Peter Carl Fabergé.
Înființată în 1842, Fabergé a fost transformată în 1882 de către Peter Carl Fabergé, dar a întâmpinat dificultăți din cauza scăderii cererii pe piața bunurilor de lux. În anul 2024, veniturile companiei au atins 13,4 milioane de dolari, o scădere față de 15,7 milioane de dolari în anul anterior.
„Vânzarea de astăzi reprezintă finalul unei ere pentru noi”, a declarat CEO-ul Sean Gilbertson, referindu-se la revizuirea strategică a Fabergé în contextul provocărilor cu care s-a confruntat Gemfields în ultimul trimestru din 2024.
Sergei Mosunov, CEO-ul SMG Capital, a subliniat onoarea de a prelua un brand atât de prestigios, menționând că moștenirea Fabergé, cu rădăcini în Rusia, Anglia, Franța și SUA, oferă oportunități semnificative pentru consolidarea poziției sale pe piața globală a bunurilor de lux.