Autostrăzile A7 și A8 rămân în topul investițiilor prioritare, conform programului de guvernare prezentat recent în Parlament. Noul executiv de la București reafirmă angajamentul de a dezvolta infrastructura rutieră, inclusiv autostrăzile A1, A3 și Centura Bucureștiului, alături de A7 și A8.
În ceea ce privește Autostrada Unirii, ce leagă Tg. Mureș de Iași și Ungheni, Guvernul preconizează îmbunătățiri în legătură cu infrastructura de transport, deși modernizarea rețelei feroviare în Moldova rămâne incertă. Se planifică, totuși, sporirea capacității la punctele de trecere a frontierei, în special între Moldova și Autostrada A8.
Critici au fost aduse gestionării investițiilor pe A8, cu asociații pro-autostradă semnalând încetinirea lucrărilor. De exemplu, activitatea pe primul lot al A8, Moțca-Tg. Neamț, a fost considerată problematică, existând riscuri legate de fondurile alocate prin PNRR.
Asociațiile de susținere a proiectului au exprimat îngrijorări cu privire la întârzierile întâmpinate și modul în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) gestionează aceste lucrări. În ciuda demarării lucrărilor pe lotul Leghin-Moțca, șantierul a fost lăsat abandonat, lucru ce a generat frustrare în rândul susținătorilor.
Cereri repetate au fost lansate către autorități pentru ca autostrăzile să fie declarate proiecte strategice naționale, având în vedere importanța lor pentru dezvoltarea uniformă a regiunilor.