Străzile din Oslo sunt pline de mașini străine care livrează alimente, majoritatea având numere de înmatriculare românești. Poliția nu exclude varianta traficului de persoane, a declarat Lasse Johsen de la poliția din Oslo, conform publicației NRC.
La centrul de remorcare din Alnabru, au fost identificate 21 de vehicule românești, multe dintre ele având echipamente de livrare de la diverse companii. Morten Dahl, care lucrează la Bymiljøetaten, agenția responsabilă de administrația spațiilor publice și gestionarea traficului în Oslo, a spus: "Numărul mașinilor străine a crescut, iar o țară se deosebește. Am observat surprinzător de multe vehicule din România. În prezent, avem 21, ceea ce este destul de mult."
Cum funcționează rețeaua de infractori români
Curierii din Oslo sunt români care ajung să fie recrutați pe rețelele sociale de „agenți” care îi asistă de la momentul sosirii în țară. Este, de cele mai multe ori, vorba de persoane vulnerabile.
Agenții le oferă asistență în obținerea unui număr de identificare personală (D-nummer), o adresă și un vehicul. Poliția a informat că este vorba de o metodă bine cunoscută: românii colectează informații de identitate și înființează firme pe persoană fizică în numele livratorilor.
Prin intermediul acestor firme, ei semnează contracte cu diverse companii, iar livrările sunt realizate de curierii din România, banii câștigați din livrări fiind direcționați către conturile gestionate de organizatori.
Publicația NRK a identificat mai multe grupuri românești pe Facebook unde utilizatorii cumpără, vând și închiriază conturi de curierat pentru Wolt și Foodora.
În plus, un număr semnificativ de companii sunt înregistrate la aceeași adresă. De exemplu, la o adresă din Oslo, sunt înregistrate aproximativ 40 de persoane și aproape la fel de multe companii. Unele dintre aceste adrese „recurente” nu sunt deloc reședințe.