Un titan de 600 de tone deschide drumul pentru metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni

Un titan de 600 de tone deschide drumul pentru metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni

Proiectul de metrou care va conecta Bucureștiul cu Aeroportul Internațional Henri Coandă a realizat un progres semnificativ. Utilajul de forare numit „Sfânta Maria” a săpat primul segment de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa, parte din secțiunea sudică a Magistralei 6.

Acest utilaj impresionant, având 97 de metri lungime și o greutate de aproximativ 600 de tone, a început lucrările pe 9 aprilie 2025. Până în prezent, a excavat 902,04 metri de tunel, montând 602 inele de structură. Evenimentul de străpungere a fost marcat de prezența constructorilor și a reprezentanților Metrorex S.A., subliniind importanța acestui proiect pentru mobilitatea urbană în București.

Mariana Miclăuș, Director General la Metrorex, a declarat că lucrările sunt în grafic și a subliniat semnificația numelui utilajului de forare, asociindu-l cu protecția divină în contextul realizării acestui proiect major.

În același timp, un al doilea utilaj de forare, „Sfânta Ana”, avansează pe aceeași direcție, având un progres de 406 metri și montând 265 de inele de tunel. Împreună, cele două utilaje vor excava un total de 6,6 kilometri de tunel, care va include șase stații și interstații.

Magistrala 6 va fi prima linie de metrou care va traversa granița Capitalei, facilitând conexiunea cu județul Ilfov și Aeroportul Otopeni. Secțiunea sudică va include stații precum 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo.

Segmentul nordic se va extinde pe 7,6 kilometri, cu stații planificate la Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni și Ion I.C. Brătianu. Această extindere are scopul de a oferi un transport rapid și eficient pentru locuitorii Capitalei, navetiști, turiști și oameni de afaceri, contribuind astfel la reducerea aglomerației pe drumuri și îmbunătățirea calității vieții urbane.

„Magistrala 6 reprezintă un pas crucial în modernizarea transportului public din București, fiind finanțată din bugetul de stat, fonduri europene și alte surse externe. Acest proiect reflectă angajamentul nostru față de dezvoltarea infrastructurii și creșterea sustenabilă a orașului”, a afirmat Ciprian Șerban, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Etichete: Aeroport Otopeni București infrastructură metrou transport
Autor: Radulescu Mihai