Proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou în București va implica exproprieri considerabile, afectând un număr semnificativ de case și blocuri. Recent, guvernul a aprobat lista imobilelor și terenurilor ce urmează a fi expropriate, dar mulți proprietari contestă valoarea despăgubirilor oferite.
Mulți dintre aceștia consideră că sumele propuse sunt departe de a reflecta valoarea reală a locuințelor, existând chiar intenția de a contesta deciziile în instanță. Un bărbat care locuiește în aceeași casă de 30 de ani a subliniat: „S-au aruncat pe piață niște prețuri care sunt la jumătate. O să încerc și cu vecinii mei să vedem dacă este cazul să apelăm la un avocat.”
O altă proprietară a declarat: „Nu mă pot opune unei situații publice, dar vreau să primesc o sumă corectă pentru locuința mea.” Aceasta subliniază nemulțumirea față de modul în care se desfășoară procesul de expropriere și despăgubire.
Guvernul a alocat o sumă de 142 milioane de lei pentru exproprieri, acoperind 118 proprietăți pe o suprafață totală de peste 110.000 de metri pătrați. Estimările inițiale pentru despăgubiri s-au bazat pe grile notariale, însă evaluările finale vor fi efectuate individual.
Extinderea Magistralei 4 va include 14 stații noi, printre care:
- Gara de Nord 2
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- Uranus
- George Rozorea
- Chirigiu
- Filaret
- Eroii Revoluției 2
- George Bacovia
- Toporași
- Nicolae Cajal
- Luică
- Giurgiului
- Gara Progresul
Această extindere va crea un nod intermodal semnificativ, facilitând conexiunea transportului feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. De asemenea, va transforma Magistrala 4 în cea mai mare linie de metrou pe direcția Nord-Sud din București, legând aeroporturile Otopeni și Băneasa de principalele gări ale orașului.
În ciuda acestor îmbunătățiri infrastructurale, impactul asupra proprietarilor afectați rămâne o problemă delicată. Aceștia solicită o reevaluare corectă a proprietăților și se simt nedreptățiți de despăgubirile propuse.