Modelul Dacia Logan, care a marcat începuturile internaționale ale mărcii din Mioveni, va fi din nou fabricat, de această dată în Iran. Producția va fi reluată de compania Pars Khodro, sub denumirea de Pars Nova, conform unor surse de specialitate.
Noua versiune a modelului păstrează platforma originală, dar beneficiază de un design revizuit și de îmbunătățiri tehnice și de confort. Aceasta reînvie povestea din anii ’60, când Dacia a obținut licența pentru a produce Renault 12.
În ceea ce privește specificațiile tehnice, Pars Nova va fi echipată cu un motor aspirat de 1,6 litri, cu patru cilindri, capabil să dezvolte 111 CP și un cuplu maxim de 150 Nm. Clienții vor avea opțiunea de a alege între o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau o transmisie automată cu șase trepte.
Printre dotările noi se numără un ecran central pentru infotainment, un instrumentar de bord mixt (digital și analogic), precum și sisteme moderne de control al stabilității și tracțiunii. Aceste caracteristici sunt menite să îmbunătățească standardul vehiculului comparativ cu modelul original.
Există și planuri de export pentru Rusia, unde compania AvtoVAZ intenționează să vândă până la 45.000 de unități Pars Nova. Aceasta produce motorul de 1,6 litri și are experiență în domeniu, având în vedere că a fabricat deja generația anterioară a Logan-ului.
Pe piața iraniană, Dacia Logan a fost cunoscută anterior sub denumirea de Renault Tondar, rezultat al colaborării dintre Renault și producătorii locali. De asemenea, prima generație a modelului Sandero a fost produsă și vândută în Iran, sub diverse denumiri. Totuși, în urmă cu aproximativ șase ani, Renault a decis să își retragă activitatea din această țară, în contextul sancțiunilor internaționale crescânde.