Portabilitatea numărului de telefon permite utilizatorilor să își păstreze același număr atunci când decid să schimbe furnizorul de servicii telefonice, având astfel posibilitatea de a beneficia de oferte mai avantajoase. Cu toate acestea, există situații în care utilizatorii aleg să renunțe la această decizie, cum ar fi primirea unei oferte mai bune din partea actualului furnizor.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) subliniază că anularea portării este posibilă, dar trebuie realizată în conformitate cu anumite reguli și termene. Cererea de anulare trebuie depusă la furnizorul acceptor, adică operatorul la care a fost solicitată inițial portarea.
Dacă portarea a fost solicitată prin intermediul unor mijloace de comunicare la distanță, cererea de anulare poate fi transmisă în același mod. Utilizatorii pot obține formularul necesar pentru anularea portării de la furnizorul acceptor sau de pe site-ul acestuia.
Este esențial ca cererea de anulare să fie depusă cu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru realizarea portării. Nerespectarea acestui termen va duce, de obicei, la procesarea cererii de portare, iar odată ce aceasta a fost finalizată, anularea nu va mai fi posibilă. Termenul de anulare și cel de portare se calculează doar în zile lucrătoare.
Furnizorul acceptor are obligația de a confirma primirea cererii de anulare, iar utilizatorii ar trebui să solicite o dovadă a acestei cereri pentru a evita eventuale neclarități.
În cazul în care utilizatorii au achiziționat un terminal prin intermediul contractului cu furnizorul acceptor, este recomandat să verifice condițiile contractuale legate de acesta, deoarece anularea portării nu va afecta costurile asociate terminalelor.
ANCOM nu poate interveni direct în procesul de anulare a portării, aceasta fiind o chestiune care trebuie rezolvată între furnizorul acceptor și utilizator. Dacă întâmpină dificultăți în procesul de anulare, utilizatorii ar trebui să contacteze mai întâi furnizorul acceptor. În eventualitatea în care problemele persistă, ANCOM oferă un formular pentru reclamații referitoare la anularea portării, dar utilizatorii trebuie să prezinte dovada că au contactat furnizorul acceptor.