Numărul comenzilor online în România a crescut cu 10,9% până la sfârșitul lunii iunie 2023, comparativ cu începutul anului, conform datelor furnizate de platforma easySales.
Printre platformele noi care au intrat în ecosistem, Trendyol a înregistrat o creștere impresionantă de 2316,8%, iar FashionDays a raportat un avans de 1121,5%.
În rândul jucătorilor consacrați, Altex a înregistrat o creștere de 22,31%, iar Decathlon a marcat un avans similar, de 22,06%. Deși liderul pieței, eMag, a avut o ușoară scădere de 3,02%, vânzările prin site-urile proprii ale comercianților au crescut cu 23,2%.
În ceea ce privește produsele listate pe marketplace-uri, Trendyol se află pe primul loc, cu aproape 30 de ori mai multe oferte față de ianuarie, urmat de FashionDays, cu de 8 ori mai multe. Alte platforme notabile includ Flanco (+86,93%), Altex (+57,40%), și Pepita (+36,92%).
De asemenea, easySales a înregistrat o creștere de 23% în numărul de facturi emise și o automatizare de 21,85% a AWB-urilor.
Pe 25 septembrie, Aula Magna a Universității Politehnice București va găzdui eCommerce Talks by easySales, eveniment ce va reuni 700 de participanți și 40 de expozanți.
easySales, fondată în aprilie 2019, este o platformă B2B care oferă soluții pentru gestionarea centralizată a comenzilor, listarea rapidă a produselor și analiza dinamică a vânzărilor, fiind recent premiată cu Gold Award în cadrul InnovX Scale Up Accelerator.