Companiile chineze de automobile electrice își îndreaptă atenția spre piețele internaționale

Companiile chineze de automobile electrice își îndreaptă atenția spre piețele internaționale

Într-o premieră istorică, firmele din China specializate în automobile electrice au investit, în 2024, mai mult pe piețele externe decât pe cele interne. Această tendință a fost evidențiată de un raport recent al unei firme de cercetare, care arată că investițiile externe s-au ridicat la aproximativ 16 miliarde de dolari, depășind suma de 15 miliarde de dolari alocată pentru proiectele interne.

După o perioadă în care majoritatea fondurilor erau direcționate către dezvoltarea locală, s-a observat o „modificare istorică” în strategia companiilor chineze, conform analiștilor. Aceștia subliniază că extinderea internațională a devenit o necesitate, având în vedere supra-capacitățile de producție și competiția acerbă de pe piața auto din China.

Producătorii caută să evite tarifele vamale ridicate din Europa și SUA, stabilind facilități de producție în străinătate pentru a răspunde cerințelor clienților internaționali.

O mare parte dintre investițiile externe provin de la producătorii de baterii, care au hotărât să își urmeze clienții globali, precum Tesla și BMW, datorită costurilor mari de transport și cerințelor de aprovizionare localizată. De exemplu, CATL, liderul în producția de baterii, a declarat că expansiunea internațională reprezintă prioritatea sa principală.

Pe lângă CATL, companii precum BYD și Chery Automobile investesc în uzine în Brazilia, Thailanda și Turcia, iar Chery a anunțat o investiție de un miliard de dolari pentru o nouă fabrică în Turcia.

Deși există un potențial semnificativ pe piețele externe, analiștii avertizează că aceste proiecte pot fi mai costisitoare și se confruntă cu riscuri politice și reglementări mai severe. În prezent, doar 25% din proiectele de producție externe anunțate au fost finalizate, comparativ cu 45% pentru cele interne.

Pe termen lung, expansiunea internațională a acestor companii va trebui să navigheze provocările cererii inegale pe piețele globale și reacțiile negative din regiuni precum Uniunea Europeană, precum și preocupările legate de transferul de tehnologie și locurile de muncă în China.

Etichete: automobile electrice baterii China expansiune internațională investiții externe
Autor: Radulescu Mihai