Școlile private din România: o rampă de lansare pentru universități internaționale de elită

Școlile private din România: o rampă de lansare pentru universități internaționale de elită

Peste 65% dintre absolvenții claselor a XII-a de la școlile private cu curriculum dual din România au fost acceptați în universități internaționale prestigioase, conform unui studiu realizat de Romania Education Alliance (REA). Ceilalți 35% au optat pentru continuarea studiilor în țară.

Anca Macovei Vlăsceanu, fondator al Mark Twain International School și CEO al REA, a subliniat că „rezultatele demonstrează că școlile private din România formează elevi capabili să concureze la nivel global, atât în examene, cât și în competiția pentru burse.”

Marea Britanie și Irlanda rămân principalele destinații pentru absolvenți, cu admiterea acestora în instituții precum University of Westminster (Arhitectură/Design urban) și University of Galway (Genetică/Genomică). Prestigiul universităților și rețelele globale de alumni sunt factori importanți în aceste decizii.

Olanda atrage 45% dintre studenți datorită programelor sale practice și taxelor accesibile, universități precum Eindhoven University of Technology și University of Groningen fiind printre cele mai populare. Domeniile de studiu preferate includ inginerie electrică și chimică, psihologie și business internațional.

SUA rămâne o opțiune pentru 12% dintre elevi, chiar și cu provocările financiare pe care le implică. Absolvenții au primit oferte de la universități de renume, precum Stanford și UCLA.

Alte destinații europene, precum Italia și Spania, oferă oportunități atractive prin universități ca Bocconi University și Carlos III University, apreciate pentru raportul calitate-preț. Elveția continuă să fie preferată pentru programele în turism și ospitalitate.

Romania Education Alliance, fondată în 2024, promovează dezvoltarea școlilor private de succes prin parteneriate strategice și resurse, vizând extinderea în orașe precum Cluj-Napoca și Timișoara în perioada 2025–2028.

Etichete: admitere educație România școli private universități internaționale
Autor: Radulescu Mihai