Bolojan discută despre reformele educației și comasarea școlilor la sate

Bolojan discută despre reformele educației și comasarea școlilor la sate

Într-o recentă discuție la Antena 3 CNN, premierul Ilie Bolojan a abordat subiectul deschiderii noului an școlar, evidențiind provocările sistemului educațional românesc și reformele legate de comasarea școlilor din mediul rural.

Când a fost întrebat dacă școlile vor începe pe 8 septembrie sau dacă protestele vor continua, Bolojan a afirmat că „în mod normal ar trebui să înceapă școlile.” El a subliniat că reformele implementate vizează adaptarea sistemului la realitățile curente, inclusiv creșterea normei didactice.

Premierul a recunoscut nemulțumirile generate de comasarea școlilor și a claselor, în special în zonele rurale, unde aceasta afectează majoritatea instituțiilor de învățământ. Bolojan a explicat că, deși comasarea va crește numărul de elevi într-o școală, se va menține flexibilitatea în implementarea acestor măsuri, permițând unităților să conserve personalitatea juridică acolo unde este necesar.

Referindu-se la experiența sa ca primar al Oradiei, el a menționat că fuzionarea unităților școlare nu a dus la scăderea calității educației, ci a condus la o finanțare mai adecvată, bazată pe numărul de elevi.

Bolojan a subliniat importanța evitării claselor cu un număr redus de elevi și a propus ca elevii din localități mici să fie transferați la școli mai bine dotate din apropiere. A răspuns, de asemenea, la întrebarea privind dificultățile de transport, asigurând că deciziile vor fi luate rațional, având în vedere situația specifică a fiecărei comunități.

El a explicat că România nu își poate permite să mențină structuri educaționale ineficiente și a subliniat că în majoritatea comunelor există sisteme de transport școlar care facilitează deplasarea elevilor către școlile din centrul comunei. Obiectivul principal al acestor reforme este să asigure o utilizare eficientă a resurselor, fără a compromite calitatea educației, adaptându-se astfel la schimbările demografice și financiare actuale.

Etichete: comasare școli educație Ilie Bolojan mediu rural reforme educaționale
Autor: Radulescu Mihai