Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat joi un plan de revizuire a programelor pentru liceu, axat pe relevanță, aplicabilitate și coerență. El a subliniat necesitatea ca procesul educațional să se concentreze pe calitate mai degrabă decât pe cantitate.
La deschiderea conferinței „Forumul național al bunelor practici în educație”, David a declarat: „Este mai bine să predai mai puțin, dar relevant și bine, decât mai mult, dar irelevant și prost.” El a propus ca 25% din timpul alocat unei discipline să fie dedicat unor activități alternative.
Ministrul a adăugat că profesorii vor trebui să realizeze activități remediale pentru elevii care nu ating standardele necesare. „După fiecare lecție, va trebui să organizăm consolidări pentru cei care nu au reușit să ajungă la un nivel acceptabil”, a afirmat el.
David a menționat că România se clasează slab în evaluările internaționale, cum ar fi PISA, și a subliniat importanța integrării competențelor în viața cotidiană.
El a propus formarea unor echipe mixte de profesori din învățământul preuniversitar și universitar pentru a asigura o continuitate între liceu și universitate. „Este esențial ca materialele didactice să fie corelate cu studiile universitare pentru a facilita tranziția absolvenților de liceu”, a explicat David.
Un alt aspect important al reformei se referă la revizuirea manualelor, care trebuie să fie adaptate la noile programe. Ministrul a sugerat combinarea formatelor tradiționale cu resurse digitale și interactive, inclusiv inteligență artificială.
În final, David a subliniat că formarea cadrelor didactice va fi un pas crucial în implementarea acestor schimbări, pentru a asigura o predare eficientă a noilor conținuturi.