Reabilitarea liniei feroviare Brașov-Simeria, parte integrantă a Coridorului european Rin-Dunăre, a înregistrat progrese semnificative. Conform declarațiilor ministrului Transporturilor, Ciprian Șerban, finalizarea acestui tronson va permite circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h, îmbunătățind conectivitatea națională și europeană.
Recent, ministrul a inspectat stadiul lucrărilor, inclusiv progresul realizat la un tunel cu cale dublă, ce se află în apropierea localității Mureni, județul Mureș. Acest tunel, lung de 740 de metri, este construit de un consorțiu format din Alstom, Aktor, Arcada și Euro Construct, cu un cost total de 294 milioane de lei (fără TVA).
De asemenea, lucrările avansează și la tunelurile de la Ormeniş și Homorod, unde patru mașini de foraj excavează subsolul. Aceste proiecte utilizează tehnologii moderne pentru a asigura durabilitate și rezistență în condiții extreme.
Ministrul a subliniat că modernizarea rețelei feroviare românești contribuie la un transport ecologic și accesibil, având un impact pozitiv asupra dezvoltării economice regionale.
În plus, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. a anunțat finalizarea străpungerii Tunelului Mureni, care respectă standardele de siguranță europene, fiind dotat cu căi de evacuare și alte măsuri de securitate. Proiectul de reabilitare a liniei Brașov-Simeria este coordonat de CFR S.A. și se află în desfășurare din aprilie 2020, având un termen estimat de finalizare în aprilie 2027.