În ultimele șase luni, 19 elevi din clasa a VIII-a din Arad au participat la un program educațional inovator, dedicat pregătirii pentru Evaluarea Națională. Acesta a fost implementat prin metoda peer-to-peer learning, unde fiecare elev a fost sprijinit de un coleg mai mare, mentor din grupurile de matematică ale Centrului Județean de Excelență Arad și studenți de la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, împreună cu profesori și specialiști.
Prof. Loredana Roman, directorul Centrului Județean de Excelență Arad, a subliniat evoluția proiectului „Cunoaștere 360”, evidențiind cum tinerii din diverse medii învață unii de la alții prin empatie și responsabilitate, promovând astfel o învățare colaborativă.
Printre activitățile desfășurate s-au numărat sesiuni de teambuilding, ateliere de pregătire și întâlniri tematice, inclusiv o sesiune de educație financiară susținută de reprezentanți ai Băncii Transilvania. Elevii au învățat cum să gestioneze bugetul personal, economisind și investind responsabil.
Adrian Iva, președintele Fundației Alber, a menționat importanța acestei inițiative, care creează legături între generații și încurajează cooperarea, fiind o investiție pe termen lung în educație.
Echipa de studenți de la Universitatea „Aurel Vlaicu” a avut ocazia să aplice metode pedagogice moderne într-un context real, devenind mentori și lideri educaționali în dezvoltare. Alina Pădurean, decanul facultății, a subliniat impactul pozitiv pe care acest proiect l-a avut asupra studenților.
Finalul programului a fost marcat de o ceremonie de încheiere, unde participanții au primit diplome și recunoașterea eforturilor depuse. Cel mai valoros aspect al proiectului rămâne rețeaua de sprijin creată între generații și încrederea câștigată în potențialul fiecărui elev.
Partenerii acestei ediții au inclus Fundația Alber, Centrul Județean de Excelență Arad, Banca Transilvania, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Inspectoratul Școlar Județean Arad și diverse colegii și școli din județul Arad.