Un studiu recent realizat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor a scos la iveală că croissantele cu cremă sau umplutură de fructe comercializate în România pot conține până la 14 aditivi alimentari și doar 3% fructe.
Analiza a fost efectuată pe baza etichetelor a 24 de produse, provenind de la diverși producători și distribuitori, inclusiv Mondelez Romania, Auchan, Kaufland și Mega Image.
Produsele analizate includ mărci populare, cum ar fi 7 DAYS, Best, Boromir și altele. De exemplu, croissantele cu cremă de caise au un conținut de umplutură între 20% și 32%, iar cele cu căpșuni între 14% și 25%.
Studiul a evidențiat că 66.67% dintre produsele analizate au specificat cantitatea de fructe utilizată, variind între 3% și 50%. Toate produsele conțin E-uri, aditivi alimentari care variază între 5 și 14 pe etichetă.
Printre aditivii frecvent întâlniți se numără sorbatul de potasiu (E202), acidul citric (E330) și mono- și digliceridele acizilor grași (E471), fiecare prezent în 100% dintre produse. De asemenea, studiu a arătat că produsele conțin informații nutriționale pentru 100 grame.
Valoarea energetică a croissantelor variază între 324 și 435 kcal, iar conținutul de grăsimi este între 12 și 25 g, din care 0,8 până la 13 g sunt acizi grași saturați. De asemenea, conținutul de glucide se situează între 46 și 54 g, iar proteinele între 5 și 7,3 g.