Beneficii financiare pentru angajatori care încadrează elevi și studenți

Angajatorii care încadrează elevi și studenți pot beneficia de un stimulent financiar de 50% din ISR.

Beneficii financiare pentru angajatori care încadrează elevi și studenți
Foto: Artem Podrez

În prezent, suma maximă a stimulentului financiar dedicat angajatorilor pentru încadrarea elevilor și studenților este de 660 de lei. Acesta poate fi acordat pentru o perioadă de până la 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic, pentru fiecare tânăr angajat cu contract individual de muncă.

Angajatorii care decid să ofere acest stimulent trebuie să suporte diferența dintre stimulentul lunar și salariul real din fonduri proprii. Stimulentul este disponibil pentru angajatorii care încheie un contract pe durată determinată, care este egală sau mai mică decât vacanța elevului sau studentului, fie că este vorba de normă întreagă sau parțială.

De asemenea, se permite acordarea stimulentului și în cazul contractelor de muncă temporară, atâta timp cât durata misiunii nu depășește perioada vacanței stabilite prin lege.

În cazul tinerilor sub 18 ani, un contract de muncă cu 6 ore pe zi și 30 de ore pe săptămână este considerat echivalent cu normă întreagă. Pentru a beneficia de stimulent, angajatorii trebuie să semneze o convenție cu agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană în termen de 30 de zile de la angajarea elevilor sau studenților.

Este important de menționat că stimulentul nu se aplică angajatorilor care au încheiat contracte cu elevi și studenți înainte de începerea vacanței legale sau care au beneficiat deja de stimulentul pentru aceeași perioadă de 60 de zile în același an calendaristic.

Informații suplimentare pot fi obținute de la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, a căror contact este disponibil online.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026