Un nou tren electric Alstom, fabricat în Germania, este pe cale să ajungă în România, fiind destinat Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF). Această livrare face parte dintr-un program național de modernizare a transportului feroviar, ce va include municipiul Focșani pe ruta București – Iași – Suceava – Galați.
ARF a atribuit, la începutul anului, contractul pentru operarea noilor rame electrice inter-regionale (RE-IR) companiei CFR Călători, la un tarif de 31,96 lei pe kilometru. Transferoviar Călători a depus, de asemenea, o ofertă de rezervă.
În total, vor fi disponibile 12 rame electrice (11 pentru circulație și 1 rezervă) din cele 37 care sunt programate pentru livrare de către Alstom. Acestea vor permite desfășurarea a peste 11.600 de curse anual, echivalentul a aproape 4,6 milioane de kilometri de tren.
Trenurile vor circula pe patru rute importante: București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați și Iași – Cluj-Napoca. Acest demers va asigura o conectivitate modernă pentru Focșani, atât spre Capitală, cât și către nord-estul țării.
Noile garnituri sunt parte a unui contract semnat în 2022 între ARF și Alstom, fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile. Modelul Coradia Stream reprezintă prima livrare de trenuri electrice moderne pentru transportul de călători în România.
Până acum, CFR Călători a început deja circulația primei rame RE-IR pe ruta București Nord – Ploiești Vest – Valea Prahovei – Brașov, marcând debutul unei noi ere pentru transportul feroviar din țară.
Introducerea acestor trenuri aduce beneficii semnificative călătorilor din Vrancea, oferind condiții moderne, timpi de parcurs mai buni și un confort sporit. Contractul are o durată de 38 de luni, iar primele efecte se vor resimți în anii următori, odată cu livrarea completă a celor 37 de rame.