Muncitorii companiei UMB, care se ocupă de construcția Autostrăzii A7, au reluat lucrările luni, inclusiv pe tronsonul Focșani – Bacău – Pașcani, după o pauză de aproape două săptămâni cauzată de probleme financiare.
Decizia de a relua activitatea a fost luată după o suspendare generată de întârzierile în plata facturilor pentru lucrările deja efectuate. Într-un mesaj intern, conducerea UMB a anunțat că lucrările se vor relua pe 18 august, cu condiția soluționării problemelor financiare.
Neplata de către autorități a dus la trimiterea acasă a mii de muncitori, ceea ce a stârnit îngrijorări legate de impactul economic. Specialiștii din domeniu au subliniat că oprirea lucrărilor ar afecta nu doar circulația pe autostradă, ci și economia națională, inclusiv locurile de muncă.
Pe tronsonul Lot 2 al Autostrăzii A7, UMB a raportat un progres de 52%, iar finalizarea lucrărilor este așteptată până la sfârșitul anului 2025. Totuși, Asociația Pro Infrastructură a semnalat o discrepanță de 21% între progresul fizic și cel financiar pe cele 10 loturi de autostradă.
CNAIR a confirmat reluarea lucrărilor, menționând că discuțiile privind finanțările au creat o stare de incertitudine pentru constructori. Deși statul a achitat recent aproximativ 300 de milioane de lei, există încă facturi în așteptare în valoare de 1,1 miliarde de lei.
Asociația Pro Infrastructură a avertizat că, fără o rectificare bugetară care să aducă suplimentar 4-5 miliarde de lei pentru Ministerul Transporturilor, fondurile pentru continuarea lucrărilor se vor epuiza în curând. Autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de „Autostrada Moldovei”, este crucială pentru conectarea regiunii Moldovei la rețeaua națională de transport rapid.