Evaluarea Națională la limba română: subiecte ușoare, dar cu capcane pentru elevi

Evaluarea Națională la limba română: subiecte ușoare, dar cu capcane pentru elevi

Evaluarea Națională pentru limba română a adus subiecte considerate, în general, accesibile, însă profesorii au observat că anumite cerințe au pus probleme unor elevi. Anița Avram-Rusu, inspector școlar de limba și literatura română, a declarat că discuțiile cu elevii și colegii din diverse școli au relevat dificultăți în identificarea corectă a unor structuri gramaticale.

Conform raportului Inspectoratului Școlar Județean, 171 de absolvenți de clasa a VIII-a nu s-au prezentat la examen, în timp ce 3058 de candidați au participat. La Subiectul I, elevii au avut de analizat două fragmente literare din lucrările „Toate pânzele sus” de Radu Tudoran și „Spre Polul Sud” de Emil Racoviță, fiind solicitați să identifice elemente comune și să efectueze exerciții de gramatică.

Pentru Subiectul II, a fost cerută o compunere narativă pe tema unei excursii. Prof. Avram-Rusu a apreciat că subiectele au fost formulate echilibrat și au respectat programa școlară, oferind o evaluare cuprinzătoare a competențelor elevilor.

Din păcate, nu toți elevii au reușit să interpreteze corect anumite expresii, cum ar fi „de tăiat frunză la câini”, iar confuziile în utilizarea adjectivelor și a adverbelor au fost frecvente. Chiar și cerințele simple, precum descrierea unui personaj dintr-un fragment, s-au dovedit a fi provocatoare, evidențiind nevoia de o mai bună pregătire în rândul elevilor.

Informatii preluate si adaptate din: Vremea noua
Etichete: competențe dificultăți elevi Evaluarea Națională gramatică limba română literatură profesori subiecte examen
Autor: Radulescu Mihai