În 2020, în plină pandemie de COVID-19, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului Expres Tisita – Albita, în Bârlad. Acum, la cinci ani distanță, proiectul nu a avansat deloc, iar banii alocați s-au risipit fără a se turna un metru de asfalt.
Studiul de Fezabilitate, finanțat din fonduri europene nerambursabile, a avut un buget de peste 11 milioane de lei și a fost câștigat de asocierea dintre S.C. Search Corporation S.R.L. și S.C. Egis România S.A. Cu toate acestea, progresul a fost extrem de lent, iar CNAIR a estimat că studiul va fi finalizat abia în mai 2026, după un termen inițial de 26 de luni.
Adrian Covăsnianu, fost consilier în Ministerul Transporturilor, a comentat că se aștepta ca studiul să fie finalizat mult mai devreme, dar realitatea a demonstrat o întârziere semnificativă. De la semnarea contractului, durata a crescut la aproape 69 de luni, iar acum se află în etapa obținerii avizelor necesare.
Drumul Expres Tisita-Albita, care va conecta localitatea Tisita din Vrancea cu Vama Albita din Vaslui, are o lungime de aproximativ 160 km și este considerat esențial pentru fluidizarea traficului între București și Chișinău. Acest tronson va contribui la reducerea congestionării traficului în orașele Bârlad și Husi, având un rol strategic în rețeaua rutieră transeuropeană.
Vama Albita este cel mai tranzitat punct de frontieră de pe estul României, iar un drum expres modernizat ar putea să sprijine creșterea fluxurilor comerciale și să îmbunătățească siguranța rutieră. De asemenea, înainte de conflictul din Ucraina, se înregistrau creșteri anuale de 10% ale traficului, ceea ce subliniază nevoia urgentă de investiții în infrastructură.