Condiții inacceptabile pentru călătorii care aleg trenul pe ruta București – Bârlad – Vaslui. În timpul verii, temperaturile din vagoane depășesc cu mult cele de afară, transformând călătoria într-o veritabilă saună. De exemplu, în trenul IR 1663, plecat din București, temperatura din vagonul de clasa I a fost de 29 de grade Celsius, cu două grade mai mult decât cele 27 de grade de afară, în urma ploilor recente.
Deși vagoanele sunt echipate cu aer condiționat, acesta nu funcționează corespunzător. Un controlor a încercat să solicite ajutor, dar răspunsul echipei de mentenanță a fost dezamăgitor. Doi electricieni au venit să verifice aparatul, dar au considerat că totul este în regulă, ignorând plângerile călătorilor care sufereau din cauza căldurii excesive.
Contactarea reprezentanților CFR Călători s-a dovedit a fi o provocare, atât purtătorul de cuvânt cât și directorul companiei fiind inaccesibili. Cu un salariu de 11.000 de euro lunar, se pare că directorul nu își consideră datoria să răspundă întrebărilor călătorilor. Prețul unui bilet pe această rută ajunge la 150 de lei pentru clasa I și 100 de lei pentru clasa a II-a, ceea ce face situația și mai frustrantă pentru cei care se așteaptă la servicii corespunzătoare.
Pe lângă disconfortul termic, trenurile întâmpină și întârzieri semnificative, adesea între o oră și două ore, din cauza dilatării șinelor în căldură. Călătorii sunt nevoiți să aștepte, iar explicațiile din partea personalului sunt rareori satisfăcătoare. În timp ce unii călători se arată mai reținuți, tinerii și familiile cu copii devin din ce în ce mai nemulțumiți, transformând călătoria într-o experiență neplăcută.