Viaductul Boița, un simbol al infrastructurii montane din România, a generat discuții intense pe rețelele sociale după ce au fost publicate imagini cu fisuri pe placa de beton. În urma acestor informații, autoritățile din CNAIR au intervenit pentru a calma temerile publicului, afirmând că fisurile sunt de natură superficială și nu afectează circulația sau stabilitatea viaductului.
Cauza principală a acestor fisuri pare a fi udarea insuficientă a betonului în perioada de turnare. De asemenea, majoritatea fisurilor s-au închis de la sine pe măsură ce materialul a intrat în priză, iar restul vor fi remediate cu ajutorul rășinilor epoxidice.
Asociația Pro Infrastructură a subliniat că astfel de fisuri sunt rare și a cerut o monitorizare mai atentă a stării lucrărilor, pentru a preveni eventuale probleme viitoare.
Viaductul Boița face parte dintr-o secțiune extinsă a Autostrăzii Sibiu – Pitești, unde constructorii turci Mapa – Cengiz au demarat lucrările la tunelul Robești de 900 de metri, aplicând metoda austriacă și dinamita în zonele cu rocă dură. Aceasta secțiune are o lungime totală de 31,33 km și include șapte tuneluri, împreună cu 48 de poduri și viaducte, fiind recunoscută ca una dintre cele mai complexe lucrări de autostradă din România.