Tunelul Bata din Arad a fost inaugurat: un pas important pentru transportul feroviar

Tunelul Bata din Arad a fost inaugurat: un pas important pentru transportul feroviar

Tunelul feroviar Bata, parte integrantă a noului traseu ce leagă Bârzava de Vărădia, a fost inaugurat oficial pe 17 iulie, conform anunțului Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Această construcție, având o lungime de peste 600 de metri, reprezintă una dintre cele mai semnificative investiții în infrastructura feroviară din România în ultimele decenii.

Noul traseu va permite trenurilor să atingă viteze de până la 160 km/h între Curtici și Simeria, cu unele limitări la 100 km/h în zonele Arad, Radna și Deva. Viteza maximă pentru transportul de marfă va fi de 120 km/h.

Deocamdată, circulația este operată doar pe firul II, care permite trenurilor să circule cu 120 km/h. Lucrările pe firul I sunt în desfășurare și se preconizează că vor fi finalizate în următoarele două luni, după ce capătul Y al stației Vărădia va fi reconfigurat.

Proiectul a inclus construcția a două poduri peste râul Mureș, cu lungimi de 500 m, respectiv 550 m, și alte lucrări esențiale care facilitează atingerea vitezei maximale de 160 km/h pe o porțiune extinsă a traseului Bârzava - Ilteu, care măsoară 36,042 km.

Finanțarea acestui proiect, care depășește 2 miliarde de lei fără TVA, provine din fonduri europene și de la bugetul de stat. Lucrările sunt realizate de o asociere de firme formate din Webuild, FCC Construcción, Salcef și Hitachi Rail.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au subliniat întârzierile și dificultățile întâmpinate pe parcursul execuției acestui proiect, evidențiind că noile căi ferate din România sunt rare și construirea lor durează adesea mult mai mult decât estimările inițiale. Au menționat, de asemenea, slăbiciunile din managementul proiectului și problemele de autorizație care au dus la întârzieri semnificative.

Informatii preluate si adaptate din: Timis Online
Etichete: Arad CFR infrastructură feroviară investiții tunelul bata
Autor: Radulescu Mihai