Modernizarea căii ferate care leagă Caransebeș de Arad prin Timișoara progresează, cu scopul de a atinge viteze de 160 km/h pentru trenurile de pasageri și 120 km/h pentru cele de marfă.
În prezent, se derulează lucrări pe lotul 3, care se întinde pe 13,86 km între Timișoara Est și Ronaț Triaj. Conform informațiilor furnizate de CFR Infrastructură Timișoara, activitățile de modernizare sunt în grafic, incluzând demontarea suprastructurii feroviare, relocarea instalațiilor, lucrări de beton armat la stațiile Timișoara Est și Timișoara Nord, precum și alte intervenții necesare.
Proiectul total are un cost estimat de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde de lei sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Termenul limită de finalizare este stabilit pentru 31 decembrie 2026, dar acesta ar putea fi extins. Licitațiile pentru lucrări au început în octombrie 2020, însă semnarea contractelor a fost amânată din cauza contestațiilor, fiind finalizată abia în noiembrie 2022.
Lotul 3 este realizat de un consorțiu format din Webuild SPA, Participazioni Italia SPA și Salcef SPA, având un contract estimat la 300 de milioane de euro. Lucrările includ construirea a două stații tehnice, patru pasaje superioare, cinci pasaje inferioare și o clădire de mentenanță.
Progresul pe cele patru loturi ale proiectului variază între 1 și 31%, cu un avans de puțin peste 16% pe lotul 3. În luna mai, a fost anunțată demolarea pasarelei care conecta Gara de Nord de Ronaț, o decizie contestată de locuitorii din zonă.