Proiectul de reabilitare a căii ferate Lugoj-Timișoara avansează semnificativ

Proiectul de reabilitare a căii ferate Lugoj-Timișoara avansează semnificativ
Pexels-Zhang Thomas

Lucrările de modernizare a căii ferate dintre Lugoj și Timișoara, coordonate de CFR Infrastructură Timișoara, au atins un stadiu de 48%. Aceste lucrări se desfășoară pe un sector de 54,13 kilometri și implică mai multe puncte de intervenție, cu accent pe activitățile pregătitoare din două zone esențiale.

În prima etapă, se lucrează la deschiderea firului II între HM Topolovăț și Stația Recaș, care include circa 16 km de linie modernizată, fiind planificate montarea a 11 aparate de cale în cele două stații. Acestea ar urma să fie inaugurate în a doua jumătate a lunii noiembrie.

De asemenea, se execută lucrări pentru deschiderea firului I din Stația Remetea Mare, ce acoperă aproximativ 4 km de linie modernizată, cu 11 aparate de cale prevăzute pentru începutul lunii decembrie.

Proiectul include și alte lucrări, precum: montarea suprastructurii, realizarea de panouri fonoabsorbante în stația Belinț, îmbunătățiri la peroanele din stațiile Recaș, Ghiroda, Izvin și Belinț, lucrări la podurile peste Bega și Timiș, precum și montarea liniei de contact.

CFR Infrastructură subliniază că acest proiect joacă un rol crucial în modernizarea rețelei feroviare din vestul României, având un impact pozitiv asupra dezvoltării economice și mobilității în zonă.

Proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad este împărțit în patru loturi, fiind cel dintre Lugoj și Timișoara cel mai avansat. Licitațiile pentru execuția lucrărilor au fost inițiate în octombrie 2020 și iunie 2021, iar contractele pentru trei dintre cele patru loturi au fost semnate în noiembrie 2022, cu excepția lotului 1, care urmează să fie finalizat în decembrie 2023.

Valoarea totală a proiectului este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde sunt asigurate de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență, cu termen de implementare până la 31 decembrie 2026. Este de așteptat ca doar lotul 2 să beneficieze de fondurile europene, iar pentru celelalte loturi va fi necesară găsirea unor surse alternative de finanțare.

Etichete: cale ferată CFR infrastructură Lugoj modernizare proiect european Timișoara
Autor: Elena Radu