Pasajul de la Parcul Botanic primește un tablier nou: detalii despre lucrările feroviare din Timișoara

Pasajul de la Parcul Botanic primește un tablier nou: detalii despre lucrările feroviare din Timișoara
Pexels-Justin Lawson

Reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara au oferit detalii despre lucrările recent efectuate la pasajele feroviare din Timișoara, ca urmare a întrebărilor venite de la cetățeni. Aceste lucrări fac parte din proiectul extins Caransebeș – Timișoara – Arad, în special pe lotul 3, care se desfășoară între Timișoara Est și Ronaț Triaj.

Recent, pe 22 și 23 septembrie 2025, au fost finalizate lucrările de modernizare la pasajul inferior de la Parcul Botanic, unde a fost montat un tablier metalic nou, similar cu cel de la pasajul Popa Șapcă, destinat circulației feroviare pe firul II modernizat.

De asemenea, în luna septembrie, pe străzile Gheorghe Lazăr și Brediceanu, au fost amplasate poduri provizorii pentru a permite mărirea gabaritului de trecere, urmând ca ulterior să fie instalate tabliere metalice noi. Reprezentanții CFR subliniază că toate aceste poduri vor avea cuvă de balast, ceea ce va asigura o distribuție uniformă a încărcăturilor dinamice și o circulație mai lină a trenurilor, reducând vibrațiile și zgomotul.

În plus, s-a discutat și despre pasajele superioare incluse în proiect. Aleea Pădurea Verde va rămâne singura trecere la nivel cu bariere, în timp ce trecerea de pe strada Avram Imbroane va fi desființată pentru a face loc noilor pasaje mai eficiente pentru trafic. Această decizie vine ca răspuns la plângerile șoferilor care se confruntă cu timpi mari de așteptare la trecerile cu barieră.

Proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad are o valoare estimată de 8,7 miliarde lei, din care 5,7 miliarde lei ar urma să provină din PNRR. Licitațiile pentru lucrări au fost demarate în 2020 și 2021, însă finalizarea contractelor pentru ultimele loturi s-a întârziat până în noiembrie 2022. Lotul 3 este realizat de asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, având un contract de aproximativ 300 de milioane de euro, fără TVA. Totuși, au existat dispute între primărie și Ministerul Transporturilor, iar finanțarea din PNRR este incertă, fostul ministru menționând că se vor căuta alte surse de finanțare.

Etichete: CFR Infrastructură Timișoara lucrări feroviare modernizare căi ferate pasajul Botanic Timișoara Est
Autor: Elena Radu