Noutăți despre modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

Noutăți despre modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

Începând cu 11 iunie, un nou segment de 7,6 kilometri din linia ferată situată în apropierea localității Belinț a fost deschis circulației. Această porțiune face parte dintr-un proiect mai amplu, care include și demolarea gării din Belinț, care va fi reconstruită cu un design modern.

Segmentul recent modernizat se extinde între kilometrii 525+100 și 531+800, incluzând liniile 3 și 4 ale stației din Belinț. Lucrările efectuate au vizat atât infrastructura, cât și suprastructura, precum și instalațiile electrice.

În plus, primul dintre cele trei peroane ale stației a fost finalizat, acesta fiind destinat liniilor 3 și 4. Se continuă lucrările la platforma betonată și la rampa de încărcare-descărcare. O nouă pasarelă pietonală, ce va asigura accesul la peroane, este în construcție și va avea două deschideri peste liniile ferate și trei accesuri cu scări fixe.

Demolarea actualei clădiri a călătorilor din stația Belinț este planificată, având în vedere construcția unei noi clădiri, care va îmbunătăți condițiile de călătorie și va face transportul feroviar mai atractiv.

De asemenea, începând cu 13 iunie, constructorul FCC Construccion va deschide un alt segment modernizat, situat între stația Chizătău și podul Bega, pe o distanță de 1,7 kilometri.

La mijlocul lunii mai, stadiul lucrărilor pe cele patru loturi ale proiectului varia între 1% și 31%. În detaliu, lotul 1, Caransebeș – Lugoj (39,56 km) a înregistrat un progres de 0,97%, lotul 2 Lugoj – Timișoara Est (53,91 km) a ajuns la 31,07%, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km) a avansat cu 16%, iar lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54,86 km) a atins 15,2%.

Licitațiile pentru aceste lucrări au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021, iar datorită contestațiilor, contractele pentru trei dintre loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru ultimul lot în decembrie 2023.

Conform contractului de finanțare semnat de CFR, costul total al proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad” este de 8,7 miliarde lei, din care 5,7 miliarde provin din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul limită de finalizare a lucrărilor este 31 decembrie 2026, cu posibilitatea de prelungire.

Informatii preluate si adaptate din: Timis Online
Etichete: Arad Caransebeș CFR Infrastructură modernizare Timișoara
Autor: Radulescu Mihai