Românii care achiziționează țigări, tutun sau alcool din alte state membre ale Uniunii Europene pentru consum personal trebuie să fie atenți la noile reglementări impuse de autorități. De acum, pe lângă cantitatea de produse transportate, se va lua în considerare și frecvența cu care se fac aceste achiziții.
Un ordin comun emis de Autoritatea Vamală Română și Agenția Națională de Administrare Fiscală definește când transportul acestor produse este considerat „ocazional”. Potrivit Ministerului Finanțelor, transportul trebuie să fie exclusiv pentru consum personal, fără a face parte dintr-o serie continuă de călătorii și trebuie să respecte limitele legale stabilite pentru anumite perioade.
În cazul produselor din tutun, o regulă esențială este intervalul de 40 de zile. Astfel, o persoană nu poate aduce în România mai mult de 800 de țigarete, adică 40 de pachete sau patru cartușe. Aceleași limite se aplică și altor produse din tutun, fiecare având cantități distincte stabilite.
De exemplu, pentru țigările de foi, limita este de 200 de bucăți, iar pentru țigările cu o greutate de cel mult 3 grame, limita ajunge la 400 de bucăți. Cantitatea maximă pentru tutunul de fumat este de un kilogram, în timp ce pentru produsele din tutun destinate inhalării fără ardere, limita este de 250 de grame sau 800 de stickuri. În cazul tutunului de mestecat și cel destinat uzului nazal, limita este de câte 250 de grame.
Referitor la alcool, autoritățile stipulează un interval de un an. Astfel, pentru consum personal, se pot transporta cel mult 10 litri de băuturi spirtoase, 20 de litri de produse intermediare, 90 de litri de vin (dintre care maximum 60 de litri de vin spumos) și 110 litri de bere.
Noile reglementări urmăresc să limiteze transporturile repetate de produse accizabile, având în vedere că legislația anterioară permitea aducerea unor cantități maxime în mod repetat, fără a lua în calcul frecvența acestor transporturi.








