Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava (USV) a fost inclusă în QS World University Rankings 2026, o listă care cuprinde 1.401+ universități din întreaga lume. Această ediție a clasamentului a evaluat 8.467 de instituții de învățământ superior din 106 țări, dintre care 1.501 au îndeplinit criteriile pentru a fi incluse.
Dintre cele 87 de universități din România, doar 10 au fost selectate în acest clasament, marcând o scădere de 3 instituții față de ediția anterioară. Cu toate acestea, USV continuă să fie recunoscută ca una dintre cele 1.500 de universități de excelență la nivel global.
În această ediție, QS a folosit metode avansate de management al datelor pentru a valida informațiile analizate, ceea ce a contribuit la creșterea calității datelor. Deși modificările nu au influențat semnificativ variațiile anuale ale indicatorilor, au avut un impact asupra rezultatelor obținute de unele instituții. O noutate importantă este introducerea Diversității studenților internaționali (ISD) ca indicator, care măsoară raportul dintre studenții internaționali și numărul total de studenți, reflectând succesul instituției în atragerea unei diversități de studenți din diferite culturi.
USV a obținut cea mai bună poziție la indicatorul ponderea studenților internaționali, clasându-se pe locul 509, ceea ce o face lider național în acest domeniu, având 18 naționalități reprezentate. La ISD, USV ocupă locul 545 în clasamentul general.
O altă schimbare semnificativă în QS World University Rankings este extinderea analizei cercetării, care acum include peste 8.000 de instituții. Această expansiune a dus la rezultate mai precise și mai incluzive, influențând indicatorii „Citări pe cadru didactic” și „Rețele internaționale de cercetare”.
În clasamentul național, USV se află pe locul 9 și se distinge prin poziții de top în ceea ce privește ponderea studenților internaționali, diversitatea acestora, numărul de citări și impactul pe piața muncii.
QS World University Rankings este unul dintre cele mai prestigioase clasamente internaționale, având un impact semnificativ în formularea politicilor educaționale. Modificările metodologice reflectă angajamentul de a se adapta la nevoile actuale ale studenților, inclusiv în ceea ce privește sustenabilitatea și inserția profesională.