Recenta lege a austerității, care include măsuri fiscale ce impactează educația, a generat reacții vehemente în rândul cadrelor didactice, părinților și directorilor de școli. Aceștia subliniază că modificările propuse nu afectează doar mediul școlar, ci întreaga societate.
Anca Gorban, un cadru didactic cu o experiență de peste 25 de ani la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Suceava, a evidențiat importanța educației în conturarea viitorului României. Aceasta susține că „școala este cheia formării societății”, influențând profesiile esențiale, de la medici la politicieni.
Gorban a adus în discuție faptul că, în ciuda investițiilor în infrastructura spitalelor, oamenii aleg medicii competenți, nu neapărat spitalele cele mai moderne, subliniind că „omul face diferența”. De asemenea, a subliniat că este vital să investim în educație pentru a produce rezultate reale în societate.
Referitor la propunerile de creștere a numărului de elevi din clase și de mărire a normelor de predare, Gorban a declarat că „un profesor epuizat nu va reuși să performeze”. Ea a subliniat că un cadru didactic lipsit de motivație nu va putea să valorifice potențialul fiecărui elev și nu va avea resursele necesare pentru a-i sprijini în dezvoltarea lor.
În privința burselor școlare, Gorban a afirmat că acestea trebuie să fie acordate cu responsabilitate, având ca scop să îmbunătățească performanțele educaționale, nu să fie doar promisiuni electorale. Ea a concluzionat că „educația produce România” și că trebuie să ne concentrăm pe reformarea sistemului prin investiții, nu prin subfinanțare.