Elevi cu note mari la școală, rezultate surprinzătoare la evaluarea națională

Elevi cu note mari la școală, rezultate surprinzătoare la evaluarea națională

Un număr semnificativ de elevi care au obținut note de 9 și 10 în anii de gimnaziu s-au confruntat cu rezultate neașteptate la evaluarea națională, primind note de 3, 4 sau 5.

Aceste discrepanțe între notele din catalog și cele obținute la examenul de final de gimnaziu ridică întrebări cu privire la sistemul de evaluare din școli. Unii elevi au fost surprinși să descopere că performanțele lor reale nu se aliniază cu aprecierile primite în timpul anilor de studiu.

Evaluarea națională devine un criteriu decisiv pentru admiterea în liceu, în timp ce notele din gimnaziu au fost considerate mai puțin relevante. Această schimbare a fost implementată în 2023, marcând o scădere a ponderii mediilor anilor de gimnaziu la calcularea mediei de admitere.

De exemplu, un elev de la Școala Gimnazială Șcheia, cu o medie generală de 9,26, a obținut un 3,40 la evaluarea națională, evidențiind o diferență de aproape 6 puncte. Alte cazuri similare au fost raportate și la alte unități de învățământ din regiune, unde discrepanțele între mediile anuale și cele de la evaluare depășesc adesea 5 puncte.

Este posibil ca unii elevi să fi avut zile proaste în timpul examenelor, dar aceste situații sunt considerate excepții.

Odată cu eliminarea mediei din gimnaziu din calculul de admitere, se pune întrebarea: care este indicatorul real al pregătirii elevilor? Este important de observat că evaluările din gimnaziu pot crea o percepție distorsionată asupra cunoștințelor lor.

Informatii preluate si adaptate din: Monitorul de Suceava
Etichete: admitere liceu discrepanțe note evaluare națională note elevi sistem de învățământ
Autor: Radulescu Mihai