Proiectul A13 Sibiu-Făgăraș prinde contur: ultimele detalii despre tronsonul final

Proiectul A13 Sibiu-Făgăraș prinde contur: ultimele detalii despre tronsonul final
Pexels-RDNE Stock project

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a acordat, la începutul lunii august 2025, autorizația de construire pentru Lotul 1 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș. Aceasta reprezintă ultima secțiune dintre cele patru ale proiectului, având o lungime de 14,25 km, ce se desfășoară între Boița, unde se intersectează cu Autostrada A1, și Avrig – Mârșa (DJ105G).

În cadrul Lotului 1, va fi construit un nod rutier în Boița, iar traseul va traversa localitățile Boița, Turnu Roșu, Racovița, Avrig și Tălmaciu. Este important de menționat că pentru o porțiune de 737 de metri, autorizația de lucrări va fi emisă ulterior.

Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș va avea o lungime totală de 68 km, împărțiți în patru loturi, toate atribuite constructorului Makyol din Turcia. Proiectul include șapte noduri rutiere, 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri pentru alte obstacole, 12 viaducte, precum și două centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin și patru zone de parcare dotate cu toalete.

Recent, pasionații de infrastructură au distribuit imagini cu Lotul 1, evidențiind traseul și viitorul nod Boița. Deși autorizația a fost obținută, lucrările nu au început încă, generând întrebări cu privire la momentul în care construcția va demara efectiv.

Autostrada A13 face parte din coridorul Sibiu – Făgăraș – Brașov – Bacău, având scopul de a conecta Transilvania cu Moldova și de a reduce congestionarea traficului pe DN1, asigurând o rută rapidă și sigură între regiunile centrale ale țării.

Etichete: autostrada A13 construcție Făgăraș infrastructură Makyol noduri rutiere Sibiu
Autor: Popescu Andrei