Recent, pasionații de infrastructură au avut ocazia să admire noi imagini cu lucrările de pe secțiunea 2 Boița – Cornetu a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, un proiect complex și provocator din România.
Publicarea, efectuată pe 25 august, a arătat progresul șantierului din zona Boița, iar comentariile utilizatorilor sugerează o accelerare a ritmului lucrărilor. Un utilizator a menționat: „Pare că au mai accelerat puțin”, în timp ce alții au observat activitatea intensificată pe șantier, cu mulți piloți forați și structuri înalte pentru viaducte.
Secțiunea 2 Boița – Cornetu se întinde pe 31,33 kilometri și traversează Munții Carpați, incluzând lucrări de artă deosebit de complexe: 48 de poduri și viaducte, cu lungimi variind între 32 și 843 de metri, și 7 tuneluri cu lungimi între 247 și 1.536 de metri.
Începând cu sfârșitul lunii iulie, au demarat lucrările la Tunelul Robești, care are o lungime de 900 de metri, acesta fiind primul din cele șapte tuneluri planificate. De asemenea, antreprenorul a început să monteze primele grinzi la viaductul din Boița în această vară.
Contractul pentru realizarea secțiunii 2 este atribuit asocierii turce Mapa – Cengiz, având o valoare estimată la 4,25 miliarde de lei și o durată de execuție de 68 de luni.
Autostrada Sibiu – Pitești, prima arteră de mare viteză ce va traversa Carpații, este considerată o investiție crucială în infrastructura rutieră din România.