Nouă procedură pentru obținerea cărților de identitate în județul Sibiu

Nouă procedură pentru obținerea cărților de identitate în județul Sibiu

Începând cu 1 august, cetățenii din județul Sibiu pot solicita și ridica cartea electronică de identitate (CEI) de la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, fără a fi necesară deplasarea la ghișeul din localitatea de domiciliu.

Proiectul pilot are ca scop facilitarea accesului la aceste servicii, fiind disponibile 21 de unități operaționale în diverse localități, inclusiv Sibiu, Mediaș și Avrig. Această schimbare contribuie la reducerea aglomerației la ghișee, în special în orașele mari.

Totuși, există excepții. Persoanele care nu pot prezenta un act de proprietate valid pentru adresa declarată, solicită Cartea de Identitate Simplă (CIS) sau o carte de identitate provizorie nu se pot bucura de această opțiune.

Ridicarea CEI poate fi efectuată de la orice serviciu public comunitar, dar termenul de eliberare se va prelungi cu 10 zile lucrătoare dacă solicitantul a ales un alt ghișeu decât cel de depunere. Este important de menționat că CEI nu poate fi utilizată pentru călătorii în Uniunea Europeană.

Taxele pentru obținerea documentelor de identitate au fost actualizate: 70 de lei pentru CEI, 40 de lei pentru CIS, 7 lei pentru modelul din 1997 și 1 leu pentru cartea provizorie. Viza de reședință este gratuită.

Site-ul de programări a fost îmbunătățit, prioritizând persoanele cu acte de identitate expirate sau care urmează să expire în curând.

Etichete: carte de identitate eliberare județul Sibiu proiect pilot servicii publice
Autor: Radulescu Mihai