Decizie importantă: E-factura nu va mai fi obligatorie pentru artiști și agricultori

Camera Deputaților a eliminat E-factura pentru artiști și agricultori, simplificând astfel reglementările fiscale.

Decizie importantă: E-factura nu va mai fi obligatorie pentru artiști și agricultori
Foto: Pexels / Anna Shvets

Recent, Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege care elimină obligația utilizării E-facturii pentru persoanele fizice care obțin drepturi de autor și pentru agricultori. Votul a avut loc pe 20 mai, cu 302 voturi favorabile și doar 2 împotrivă.

Proiectul de lege este legat de aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.128/2024, care modifică Codul fiscal și alte acte normative în contextul digitalizării. Amendamentul propus de Ministerul Finanțelor, care a fost menținut de legislativ, are ca scop simplificarea utilizării sistemului RO e-Factura, reducând astfel birocrația pentru anumite categorii de contribuabili.

Conform noilor reglementări, institutele culturale, agricultorii persoane fizice și persoanele fizice cu venituri din drepturi de autor sunt exceptate de la obligația de a utiliza sistemul RO e-Factura. Ministerul Finanțelor a explicat că institutelor culturale le este dificil să acceseze sistemul din lipsa unui cod de identificare fiscală, iar agricultorii utilizează carnete de comercializare care îndeplinesc cerințele legale de trasabilitate.

Ministrul de Finanțe, Alexandru Nazare, a subliniat că persoanele fizice identificate prin CNP nu vor mai fi obligate să folosească RO e-Factura, iar utilizarea acestuia va deveni opțională. Proiectul a primit sprijin din partea tuturor partidelor politice reprezentate în Parlament, inclusiv PSD, PNL, USR, AUR și UDMR, fiind o reacție la solicitările și protestele recente ale artiștilor, jurnaliștilor și scriitorilor.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026