În luna iulie 2025, piața auto din România a înregistrat o creștere semnificativă de 26,2% a înmatriculărilor de autoturisme noi, comparativ cu aceeași lună din anul anterior, atingând un total de 16.276 de unități. Cu toate acestea, acest avans nu reușește să compenseze declinul general al pieței, care, în primele șapte luni ale anului, a suferit o scădere de 15,3%.
Roxana Capătă, managing director al Ford România Services, a declarat că întârzierile în implementarea programului Rabla afectează grav sectorul auto. Ea a subliniat că multe mașini rămân în stocurile dealerilor, generând efecte financiare negative pe segmentul creditelor și dobânzilor. Capătă a avertizat că situația produce „ramificații economice profund nefavorabile” pentru întreaga industrie.
Analizând creșterea din iulie, se sugerează că aceasta se datorează și eforturilor dealerilor de a reduce stocurile, prin oferirea unor discounturi considerabile. Capătă a anticipat că, în absența programului Rabla, comercianții vor fi nevoiți să adopte strategii mai competitive pentru a atrage clienții. Astfel, au fost introduse reduceri ce variază de la 1.000 de euro pentru mașinile pe benzină, până la 4-5 mii de euro pentru cele electrice.