ANAF anunță termen limită pentru declarațiile TVA la încasare

ANAF anunță termenul limită pentru depunerea declarațiilor TVA la încasare, important pentru contribuabili.

ANAF anunță termen limită pentru declarațiile TVA la încasare
Foto: Pexels / Leeloo The First

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Teleorman a stabilit că termenul limită pentru notificarea ANAF privind sistemul TVA la încasare este 21 septembrie 2026. Această obligație se aplică mai multor categorii de contribuabili, care trebuie să depună formulare specifice în funcție de tipul de activitate desfășurată.

Contribuabilii au la dispoziție mai multe formulare, inclusiv: Formularul 010 pentru persoane juridice și asocieri, Formularul 016 pentru persoanele juridice străine, Formularul 020 pentru persoane fizice cu cod numeric personal, Formularul 040 pentru instituții publice, Formularul 070 pentru activități economice independente și Formularul 700 pentru modificări și radieri.

În cazul în care contribuabilii aleg să aplice sistemul TVA la încasare, aceștia trebuie să depună notificarea până la data de 20 inclusiv a lunii anterioare perioadei fiscale. Această opțiune este disponibilă pentru cei care, în anul precedent, au avut o cifră de afaceri sub 4.500.000 lei.

De asemenea, persoanele impozabile ce se înregistrează în scopuri de TVA în cursul anului pot opta pentru intrarea în sistem după înregistrare. În ceea ce privește ieșirea din sistem, aceasta se poate întâmpla fie prin depășirea plafonului de 5.000.000 lei, fie prin opțiune, între 1 și 20 ale oricărei luni.

Toate declarațiile trebuie completate cu atenție pentru a evita sancțiuni sau întârzieri în procesarea acestora. 21 septembrie 2026 rămâne o dată crucială în calendarul fiscal, iar contribuabilii sunt încurajați să se informeze cu privire la toate modificările fiscale relevante.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026