Se fac progrese semnificative în dezvoltarea Tunelului Meseș, parte a secțiunii Zalău-Nușfalău a Autostrăzii Transilvania. Recent, consilierii locali din Zalău au aprobat un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin pentru realizarea prospecțiunilor geologice necesare.
Asocierea Makyol – Ozaltin a fost selectată pentru implementarea proiectului de amploare „Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, incluzând Tunelul Meseș”.
Documentația aprobată prevede efectuarea a 11 foraje de mică adâncime în pădurea aflată în proprietatea publică a municipiului Zalău, dintre care patru vor fi localizate la ieșirea din tunel. Aceasta a fost deja autorizată pentru scoaterea din fondul forestier.
Forajele vor fi realizate în apropierea drumului forestier Meseș II, traversând mai multe parcele. Utilajele vor fi transportate pe drumul forestier și pe căile de acces existente, fără a necesita defrișări, iar echipamentele vor fi depozitate în parcările disponibile pentru a nu afecta activitățile forestiere.
În data de 10 aprilie, a fost semnat cel mai mare contract de infrastructură rutieră din România, în valoare de 6,62 miliarde de lei, pentru 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, care include și Tunelul Meseș.