Lucian Bode, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, a subliniat importanța finalizării rapide a celei de-a doua porțiuni a Centurii Zalăului, un proiect de infrastructură esențial pentru comunitatea locală. Termenul inițial de finalizare a fost depășit cu mai bine de doi ani, iar Bode afirmă că nu mai există loc pentru întârzieri suplimentare.
În urma discuțiilor recente cu antreprenorul și Compania Națională de Drumuri, oficialul a declarat că toate problemele tehnice care au blocat proiectul au fost soluționate. "Acum, totul depinde de mobilizare și bună-credință din partea tuturor celor implicați", a adăugat el.
Bode a confirmat că fondurile necesare pentru continuarea lucrărilor sunt deja disponibile, eliminând astfel riscul unui blocaj financiar. "Există bani pentru finalizarea lucrărilor", a precizat acesta, subliniind responsabilitatea autorităților și a constructorului în a respecta termenele stabilite.
Locuitorii Zalăului așteaptă cu nerăbdare finalizarea acestei investiții, care vizează fluidizarea traficului și reducerea poluării. Bode a menționat că amânările repetate au întârziat nepermis proiectul, iar singurul rezultat acceptabil rămâne finalizarea Variantei Ocolitoare cât mai curând posibil.
Contractul pentru acest proiect, semnat pe 27 octombrie 2020, prevede realizarea Variantei de Ocolire a municipiului Zalău, între DN1F și DJ 191C, pe o lungime de 5,535 km. Proiectul include și construcția a cinci viaducte și două poduri, precum și intersecții giratorii cu DN1F și DJ 191C. Valoarea contractului se ridică la 185.538.106,56 lei fără TVA.
Inițial, durata contractului era de 114 luni, incluzând șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, urmate de o perioadă de garanție de 84 de luni.