Asociația Pro Infrastructura a semnalat că lucrările la tronsoanele Nădășelu-Zimbor, cu o lungime de 30,06 km, și Zimbor-Poarta Sălajului, de 12,24 km, au devenit o problemă atât pentru CNAIR, cât și pentru UMB. Contractele pentru aceste proiecte au fost semnate la sfârșitul anului 2020, iar ordinele de începere au fost emise la începutul anului 2021, fiecare proiect având prevăzut un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au subliniat că, pentru ca lucrările să avanseze, UMB trebuie să aloce resurse suplimentare, iar autoritățile să rezolve problemele birocratice legate de nodul Poarta Sălajului și de conexiunea provizorie dintre A3 și DN1F, situată la sud de Topa Mică. Dacă aceste aspecte sunt gestionate corespunzător, este posibil ca, până la sfârșitul lui 2025, să fie deschiși aproximativ 27 de kilometri ai Autostrăzii A3.
Totuși, Asociația Pro Infrastructura a exprimat îngrijorarea că, în prezent, UMB nu depune suficiente eforturi pentru a accelera lucrările între Topa Mică și Zimbor. Rămâne de văzut dacă atât UMB, cât și CNAIR își vor mobiliza resursele necesare, atât pe teren, cât și în planul birocratic, pentru a finaliza lucrările până la sfârșitul anului 2025.