Primăria Ploiești a decis să încredințeze organizarea Târgului de Crăciun din acest an firmei Autentic Technology & Events SRL, din Sânpetru, județul Brașov, aceeași companie care a gestionat evenimentul și anul trecut.
Compania a fost subiectul unor controale din partea Curții de Conturi, având probleme legate de neplata utilităților pentru evenimentele anterioare, inclusiv pentru patinoarul de anul trecut de la Palatul Culturii, iar factura la curent a fost suportată de bugetul local.
De asemenea, vara trecută, pe Bulevardul Castanilor s-au înregistrat din nou plângeri privind neachitarea utilităților. În urma acestor situații, rămâne o întrebare legitimă: cum poate Primăria să colaboreze din nou cu o firmă ce are restanțe financiare?
Conform noii înțelegeri, Primăria va închiria terenul cu aproximativ 3 lei pe metrul pătrat, pe o suprafață de 1200 de metri pătrați. Firma va subînchiria căsuțele comercianților pentru suma de 4.000 de euro fiecare, generând astfel un profit semnificativ, cu riscul ca, în cazul în care utilitățile nu sunt plătite din nou, costurile să fie suportate de cetățeni.
În anii anteriori, Târgul a fost organizat de SGU, care a utilizat resursele locale, iar anul acesta, Primăria renunță la această opțiune, în ciuda experienței SGU. Decizia devine și mai controversată în contextul austerității actuale, în care Ploieștiul se confruntă cu tăieri de buget și creșteri de prețuri la servicii publice.
În loc să organizeze un eveniment mai modest, adaptat la bugetul actual, Primăria a ales să continue colaborarea cu o firmă problematică, lăsând astfel cetățenii să suporte potențiale cheltuieli suplimentare pentru utilități.