Reduceri de impozite pentru persoanele cu handicap și clădiri vechi în Slănic

Noile reglementări fiscale din Slănic oferă reduceri de impozite pentru persoanele cu handicap și clădiri vechi.

Reduceri de impozite pentru persoanele cu handicap și clădiri vechi în Slănic
Foto: Pexels / Maksims Mordanovs

Autoritățile din Slănic implementează în prezent noi măsuri fiscale aprobate de Guvern, care vizează reducerea impozitelor pentru anumite categorii de persoane. Aceste modificări legislative au fost publicate în Monitorul Oficial și au intrat în vigoare la 1 martie 2026.

Persoanele cu handicap grav și reprezentanții legali ai acestora beneficiază de o reducere de 50% la impozitul pe clădirea utilizată ca domiciliu, precum și la terenul aferent. De asemenea, aceștia pot obține o reducere similară pentru un singur mijloc de transport. Persoanele cu handicap accentuat beneficiază de o reducere de 25% în aceleași condiții.

În ceea ce privește clădirile vechi, reglementările stipulează o reducere de 15% pentru cele cu vechime între 50 și 100 de ani și 25% pentru cele mai vechi de 100 de ani. Aceste reduceri se aplică pentru întreg anul fiscal 2026, iar contribuabilii care au plătit în avans vor vedea ajustări automate în impozitul pentru anul 2027.

De asemenea, toți cei care doresc să vândă bunuri imobile sau vehicule trebuie să-și achite toate datoriile fiscale, inclusiv amenzile, pentru a putea încheia tranzacțiile. Dovada plății se face printr-un certificat de atestare fiscală, care poate fi solicitat online sau la sediul Primăriei Slănic.

Informații adiționale sunt disponibile la Primăria Slănic, iar termenul limită pentru plata impozitelor locale este 31 martie. Contribuabilii care achită suma integrală pentru întregul an 2026 vor beneficia de o reducere de 10%.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026