Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri europeni, își analizează opțiunile de restructurare, care ar putea include vânzarea operațiunilor sale din Polonia. Această decizie vine după ieșirea recentă de pe piața din Italia și evaluarea posibilității de a vinde subsidiara din Argentina.
În prezent, retailerul dispune de 783 de magazine în Polonia, dar se confruntă cu dificultăți financiare interne și o concurență acerbă din partea lanțurilor de magazine cu preț redus, așa cum a menționat Mariusz Wozniakowski de la Universitatea din Lodz.
Potrivit unei publicații franceze, JP Morgan a început să caute potențiali cumpărători pentru portofoliul Carrefour din Polonia. În acest context, se speculează că grupul ucrainean Fozzy ar putea fi interesat de achiziția unor magazine, având în vedere că lanțul său Silpo aspiră de mult timp să pătrundă pe această piață.
Pe de altă parte, în România, subsidiara Carrefour, care deține 458 de magazine, ar putea fi vândută grupului polonez Zabka, cunoscut pentru magazinele de proximitate Froo. Deși Zabka a refuzat să confirme negocierile, a menționat că își va continua evaluarea oportunităților de achiziții.