Impactul Lidl în România: investiții record și mii de locuri de muncă

Impactul Lidl în România: investiții record și mii de locuri de muncă

Lidl a avut un impact semnificativ asupra economiei românești, generând 2,31 miliarde de euro în 2024. Această sumă reprezintă 0,65% din produsul intern brut (PIB) al țării și susține aproximativ 90.000 de locuri de muncă.

În acest an, retailerul a investit 160 milioane de euro, ceea ce constituie 2,79% din totalul investițiilor străine directe în România. Contribuția directă a Lidl la bugetul de stat a fost de 765 milioane de euro, echivalând cu 0,24% din valoarea adăugată brută.

Lidl colaborează cu peste 450 de producători locali și mai mult de 2.200 de furnizori de bunuri și servicii din România, cheltuind peste 2,16 miliarde de euro pe produse și servicii locale. Exporturile realizate de acești furnizori au ajuns la aproximativ 60 milioane de euro, fiind direcționate către țări precum Germania și Polonia.

De la intrarea pe piață, Lidl a investit în total 2,6 miliarde de euro în România, o sumă comparabilă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete. De asemenea, compania a donat 48 milioane de euro către ONG-uri care sprijină sănătatea, educația și protecția mediului.

În 2024, Lidl a raportat o cifră de afaceri de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), marcând o creștere de 9% față de anul anterior, consolidându-și astfel poziția de lider în retailul alimentar din România.

Compania, parte a grupului Schwarz, operează peste 370 de magazine și 6 centre logistice în România, angajând peste 13.000 de persoane. Cu o strategie axată pe eficiență și calitate, Lidl continuă să își întărească prezența pe piața românească.

Etichete: economie exporturi impact socio-economic investiții Lidl locuri de muncă retail România
Autor: Cristian Petrescu